روش های جلوگیری از هک مودم وای فای

چهارشنبه 17 آبان 1396
11:47
کلیک تک

روش های جلوگیری از هک مودم اینترنت

مودم های اینترنت که میتوان گفت امروزه در تمام منازل ، ادارات و فروشگاه ها استفاده می شوند بخش مهمی از نیاز ما به اینترنت را برطرف می کنند.همانطور که میدانید این وسیله الکتریکی که طرفداران بسیاری پیدا کرده وظیفه انتقال امواج اینترنت را برعهده دارد.و اما مطلبی که این روزها فکر بسیاری را مشغول کرده روش های جلوگیری از هک مودم اینترنت می باشد.هک مودم های وای فای توسط برنامه هایی صورت می گیرد که صرفا برای سرقت حجم اینترنت ساخته شده.مشکل بسیاری از استفاده کنندگان مودم های اینترنت این است که حجم اینترنت آن ها به سرعت تمام می شود در صورتی که میزان مصرفی آن ها کمتر بوده و در این زمان است که باید به سرقت رفتن اینترنت خود شک کنند.در ادامه مطلب روش های جلوگیری از هک مودم وای فای را ارائه داده ایم.

روش های جلوگیری از هک مودم اینترنت

مودم های اینترنت که میتوان گفت امروزه در تمام منازل ، ادارات و فروشگاه ها استفاده می شوند بخش مهمی از نیاز ما به اینترنت را برطرف می کنند.همانطور که میدانید این وسیله الکتریکی که طرفداران بسیاری پیدا کرده وظیفه انتقال امواج اینترنت را برعهده دارد.و اما مطلبی که این روزها فکر بسیاری را مشغول کرده روش های جلوگیری از هک مودم اینترنت می باشد.هک مودم های وای فای توسط برنامه هایی صورت می گیرد که صرفا برای سرقت حجم اینترنت ساخته شده.مشکل بسیاری از استفاده کنندگان مودم های اینترنت این است که حجم اینترنت آن ها به سرعت تمام می شود در صورتی که میزان مصرفی آن ها کمتر بوده و در این زمان است که باید به سرقت رفتن اینترنت خود شک کنند.در ادامه مطلب روش های جلوگیری از هک مودم وای فای را ارائه داده ایم.


روش MAC ID برای جلوگیری از هک مودم

روش اول که یکی از بهترین روشهاست روش تعریف مک آیدی برای مودم است.این روش برای تمام مودم های اینترنت وای فای امکان پذیر است.هر دستگاه الکترونیکی که دارای قابلیت Wi Fi میباشد حاوی یک کد با نام Wi Fi MAC ADDRESS ( آدرس مک وای فای ) که شناسه دریافت کننده امواج اینترنت آن دستگاه است، میباشد. برای تعریف کردن مک آیدی برای مودم ابتدا نیاز دارید وارد صفحه تنظیمات مودم وای فای خود شده و تغییراتی درآن ایجاد کنید که این کار باتوجه به شرکت سازنده مودم شما از روش های متفاوتی قابل انجام است.بعد از ورود به صفحه تنظیمات مودم خودم باید کد مک آیدی دستگاهی را که میخواهید به مودم متصل کنید به مودم بشناسانید.ممکن است این کار کمی سخت و کسل کننده به نظر برسد ولی برای ایجاد امنیت و جلوگیری از سرقت حجم اینترنت امری ضروریست.بعد از تعریف کردن یک لیست از دستگاه هایی که میخواهید به مودم متصل باشند تغییرات را ذخیره کرده و تنها کافیست به مودم متصل شوید و از امنیت این روش اطمینان داشته باشید.در این روش تنها دستگاه هایی مجاز به متصل شدن به مودم هستند که شما برای آن تعریف میکنید.بطور مثال حتی اگر شخصی رمز عبور مودم شما را نیز داشته باشد نمیتواند از حجم اینترنت شما استفاده کند.

روش پنهان کردن برای جلوگیری از هک مودم

این روش که یکی از اساسی ترین روش های برای جلوگیری از به سرقت رفتن اینترنت میباشد شامل یک سری اقدامات است که بیشتر برای شما توضیح خواهیم داد.در این روش نیز شما نیاز به ورود به صفحه تنظیمات مودم دارید.بعد از ورود به این صفحه شما میبایست مودم خود را پنهان یا به اصطلاح HIDDEN کنید.این کار در مدل های مختلف روش های متفاوتی دارد.با این کار تنها کسانی که نام کاربری وای فای شما را میندانند میتوانند به آن دسترسی داشته باشند و در غیر این صورت مودم شما در لیست نتایج جستجو نمایش داده نخواهد شد.

۱۰ راه مقابله با هک وای فای و جلوگیری از هک شدن شبکه وایرلس

1-باز کردن صفحه تنظیمات مودم

ابتدا وارد صفحه تنظیمات مودم وای فای شوید. معمولا با تایپ “۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱” در یکی از مرورگرهای خود و با وارد کردن نام کاربری و پسورد مودم به صفحه تنظیمات دسترسی پیدا خواهید کرد. البته ممکن است برای هر مودم این آدرس فرق داشته باشد به همین دلیل حتما دفترچه ی راهنمای مودم خود را مطالعه کنید و یا اگر دفترچه مودم در دسترس شما نیست میتوانید از طریق جستجو در گوگل ، دفترچه راهنمای مودم موردنظر را بیابید.

2- ایجاد یک پسورد اختصاصی برای مودم

پس از وارد شدن به صفحه تنظیمات مودم خود،می بایست پسورد مودم را تغییر دهید. پس از ورود به صفحه تنظیمات ، یک پسورد اختصاصی برای مودم خود قرار دهید ، فراموش نکنید بعد از تغییر دادن رمز حتما پسورد جدید را بالای دفترچه راهنمای مودم و یا جایی امن یادداشت کنید که اگر بار دیگر خواستید وارد صفحه تنظیمات مودم شوید به مشکل بر نخورید. اینکار از دسترسی دیگران به مودم شما جلوگیری کرده و امنیت شبکه وایرلس خانگی شما را افزایش میدهد. معمولا نام کاربری و پسورد پیش فرض در اکثر مودم ها admin / admin می باشد. برای تغییر پسورد مودم تان میتوانید وارد بخش Administration settings مودم شده و پسورد را آنجا تغییر دهید.

3- تغییر نام شبکه SSID

شبکه SSID یا همان Wireless Network Name که نام شبکه وایرلس شما بوده ، معمولا به صورت پیش فرض بر روی کلمه “default” و یا به نام برند مودم شما Set شده است. اگر میخواهید شبکه خانگی وایرلس خود را امن کنید حتما نام وای فای خود را به نام دلخواهی که قابل شناسایی نباشد ، تغییر دهید. برای تغییر نام وای فای می توانید از صفحه تنظیمات مودم و بخش wireless settings یا هنگام راه اندازی از قسمت Setup اقدام به عوض کردن نام وایرلس شبکه خانگی خود کنید.

4- فعال کردن رمز وای فای

توصیه می کنیم از پسورد های قابل اطمینان به عنوان رمز وای فای استفاده نمایید. چندین روش رمزنگاری برای حفاظت از شبکه های بیسیم وجود دارد از جمله میتوان (WEP/ WPA (WPA-Personal و WPA2 را نام برد. رمز نگاری از طریق WEP که روش رمزنگاری عمومی و قدیمی می باشد و به راحتی قابل هک شدن است با این حال با اکثر دستگاه های سخت افزاری قدیمی سازگاری دارد.اما روش رمزنگاری WPA2 که امن ترین روش رمزنگاری برای وای فای می باشد تنها با سخت افزارهای تولید شده از سال ۲۰۰۶ به بعد سازگاری دارد.برای فعال کردن رمزنگاری بر روی شبکه وای فای خود وارد صفحه تنظیمات مودم و بخش wireless security settings شده و از آنجا روش رمزنگاری موردنظرتان را برای وای فای برگزینید. اگر از مودم قدیمی استفاده میکنید روش WEP را انتخاب و در غیر این صورت روش رمزنگاری WPA2 را انتخاب کنید و یک پسورد طولانی که شامل حروف ، اعداد و کارکترهای خاص باشد برای شبکه وای فای خود انتخاب کنید.

5-فیلتر کردن آدرس مک

تمام دستگاه ها از جمله لپ تاپ ، کامپیوتر ، گوشی و یا تبلت برای اتصال به وای فای از یک آدرس منحصر به فرد به نام آدرس مک استفاده میکنند. درست مانند هر کامپیوتر متصل به اینترنت که از یک IP منحصر به فرد استفاده میکند. از این رو برای اضافه کردن یک لایه حفاظتی شما می توانید آدرس مک تمام دستگاه هایی که میخواهید به وای فای وصل شوند را در صفحه تنظیمات مودم خود وارد کنید به طوری که تنها دستگاه های مشخص شده بتوانند به شبکه وای فای شما متصل شوند.

6-کاهش طیف سیگنال های بی سیم

پیشنهاد می کنیم درصورتی که مودم شما طیف بالایی از سیگنال را منتشر می کند دامنه سیگنال های بی سیم مودم خود را کاهش دهید. در حالت پیش فرض دامنه انتشار سیگنال های مودم بر روی ۸۰۲٫۱۱g قرار دارد که شما میتوانید آن را به ۰۲٫۱۱n و یا ۸۰۲٫۱۱b تغییر دهید.قراردادن مودم در زیر تخت و در درون یک جعبه کفش و یا بسته بندی فویلی ، سیگنال دهی مودم را محدود می کند.

7- بروزسانی فریم ویر مودم

توصیه می کنیم حتما وب سایت سازنده مودم را بررسی کنید و از بروز بودن Router firmware مودم خود اطمینان حاصل کنید. برای دیدن نسخه سیستم عامل فعلی مودم می توانید وارد صفحه تنظیمات مودم شوید و در قسمت بالایی صفحه نسخه فریم ویر مودم خود را مشاهده نمایید.

8-چک کردن افراد استفاده کننده از وای فای

ابزار Who’s On My Wifi یکی از نرم افزارهایی است که شما میتوانید به وسیله آن متوجه شوید که کمسی در حال استفاده از وای فای شما می باشد. این نرم افزار هم نسخه رایگان و هم نسخه پولی دارد.این نرم افزار به شما این امکان را می دهد تا لیست افرادی که از وای فای شما استفاده میکنند را مشاهده نمایید.

9- غیر فعال کردن WPS

خاموش یا غیر فعال کردن کلید و امکان wps در مودم یکی دیگر از اقداماتی است که میتوانید برای جلوگیری از هک وای فای مودم d-link ، tp-link و .. انجام دهید. WPS یا همان Wi-Fi Protected Setup استاندارد نچندان مطمئنی در مودم ها است که به کاربران اجازه میدهد بدون استفاده از رمز عبور مطمئن از پین ۸ رقمی مودم یا فعال کردن دکمه WPS به شبکه وایفای متصل شوند.

10-غیر فعال کردن وای فای و بلوتوث هنگام خروج از خانه

هنگام خروج از محل ، وای فای گوشی و یا دستگاه خود را قطع کنید. با اینکار علاوه بر حفظ باتری گوشی ، حریم خصوصی شما نیز حفاظت خواهد شد.

روش های دیگری نیز وجود دارد که با انجام آنها میتوان از هک مودم خود جلوگیری کرد.به عنوان مثال میتوانید در هنگام تعریف نام کاربری و رمز عبور برای مودم خود از کلمات ترکیبی و پیچیده استفاده کنید که در این صورت برنامه های هک نیز قادر به یافتن رمز عبور شما نیستند.


[ بازدید : 46 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کلیک تک است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]